Varning för spam.

Jag vill skriva. Mycket. Men om vad?

Just nu står jag i vårt lilla pentry, eller vad man kan kalla det. Tolv stycken fiskpinnar ligger i stekpannan och fräser. Lite disk i diskhon. Jag ska snart hälla upp vatten i en kastrull. Sänker värmen på plattan.

Intressant? Nja... Det kan jag inte påstå, men det är mitt liv. Allt har förändrats så sjukt mycket de senaste månaderna, sen jag och Anna flyttade till Sundsvall alltså. Inget är som det var förut, inget. När jag gick i högstadiet hade jag så mycket fritid, så mycket tid till att göra sånt som jag ville göra. Jag kan inte säga att jag utnyttjade den tiden på bästa sätt precis. Jag har väl alltid varit lat. Jag tyckte att skolan tog all kraft ur mig, därför låg jag mest på sängen och gjorde ingenting, eller satt vid datorn när jag kom hem från skolan. Egentligen hade jag nog orkat så mycket mer.
Ungefär två gånger i veckan umgicks jag med kompisar, mest Felicia, efter skolan, förutom på helgerna alltså. Läxor hade vi nästan inga alls, och prov lite då och då. Jag pluggade nästan aldrig, bara när det behövdes, för jag behövde ju inte.

Det var då. Nuförtiden går jag i gymnasiet, vilket oftast är helt okej, men ganska annorlunda jämfört med sjuan-åttan-nian. Man har MYCKET mer eget ansvar, fler och svårare uppgifter och prov. Redovisningar, usch. Jag har sån sjuk prestationsångest, fast allt ändå brukar sluta bra. Men jag tror faktiskt att jag sakta men säkert börjar få lite 'rutiner' när det gäller skolan. Behöver bara pusha mig själv lite mer.

Och fritiden då?
När jag kommer hem är jag oftast väldigt trött. Ibland somnar jag, och sover i några timmar. Det kunde jag INTE göra förut, verkligen inte. Och om jag inte är helt utmattad så finns det nästan alltid disk som ska diskas, om inte fina Anna redan har diskat, vilket inte är ovanligt. :)
Sen finns det ju mycket annat roligt att göra efter skolan också. Laga mat, städa, handla, tvätta...
Och jag umgås ALDRIG med någon efter skolan längre, om man inte räknar med Anna. Vilket man kanske gör? Jag har varken tid, ork eller lust till det. Det känns som att jag får tillräckligt med umgänge i skolan. :)

Men nu ska jag sluta skriva och njuta av mina goda fiskpinnar, hörs!

Kommentarer
Av: Sharlee van Stralendorff [Fotoblogg]

Ingen förstår det då:(

2010-11-30 @ 18:32:39
URL: http://sesp.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0