En onsdag på Ikea


Hej! I förrgår tog vi oss ut till Ikea för andra gången. Jag behövde ett täcke och Anna ville ha en tavellist, och dessutom var vi sugna på lite svenskt. Upplevelsen var mycket bättre den här gången än förra; då åkte vi på en lördag eftermiddag, big mistake! Denna gång var det lite folk, ingen stress och bara allmänt trevligt.

Jag köpte mitt täcke (egentligen är det två tunna täcken för 3,99€/st), Anna köpte sängkläder och tillsammans köpte vi deras mest basic värmeljushållare, GALEJ, ett 4-pack för 0,99€.
Efter vi handlat klart gick vi förstås upp till restaurangen, där Anna åt köttbullar och jag - som inte riktigt hade råd - åt fruktsallad och bröd. Jag unnade mig i alla fall en liten KitKat!

Till sist gjorde vi även ett återbesök i Tienda sueca, den svenska matbutiken. Där finns det bland annat Marabou Mjölkchoklad (dock bara i rullar?) och Kalles Kaviar. Vi riktade emellertid in oss på något lite mer juligt; lussebullar. pepparkakor och julmust. Efter det kände vi oss till slut klara för hemsresa och tog L95:an tillbaka till Ronda Universitat.
 
Vår mysiga julfika den kvällen!

Nu är det snart dags att börja packa för hemfärd, men det går nog snabbt med tanke på att vi bara ska ha handbagage med oss den här gången. Skriva listor kan man åtminstone göra redan nu, på saker som behöver göras, behöver kommas ihåg och behöver tas med tillbaka till Barcelona. Köpa bussbiljetter till flygplatsen. Slänga sopor. Annat viktigt. Det bästa är att pappa och farfar snällt nog har erbjudit sig att hämta oss på Arlanda. 

Kommentarer
Av: Maman

Va fint håret blev!!! :)
Säg till nästa gång så bjuder jag på IKEA-köttbullarna! <3

2014-12-19 @ 16:04:52

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0