Offer me that deathless death

 
Hej bloggen! Innan jag och Anna flyttade till Barcelona lovade jag mig själv och andra att jag skulle börja blogga igen. Nu när vi har bott här i 6 veckor kanske det är dags att uppfylla det löftet. Skäms på mig! Jag kan åtminstone skylla på att vi har haft både Wifi- och tidsbrist.

Bilderna är från tidigare idag. Eftersom vi inte får jobba den här veckan så får man försöka hitta på annat att göra, vilket inte är svårt i den här staden, så vi började med att gå till banken och betala hyran för lägenheten. Efter det gick vi längs Rambla de Catalunya till Plaça de Catalunya där vi hängde en stund vid fontänerna och statyerna. Det finns även en skridskobana där så här i vintertid!

Efter det gick vi till McDonald's och åt en sen lunch, för att sedan gå mot Plaça de la Universitat. Vi stannade i några butiker på vägen, Anna köpte julklappar och vi luktade på parfymer tills luktsinnet gav upp.
Till slut var vi framme vid Universitat där vi vek av in på Carrer dels Tallers, vår gata, och även den som syns på sista bilden. Supermysig gata!
Väl hemma lagade vi vår paradrätt; fiskpinnar, med mos gjord på några potatisar som var kvar sedan förra veckan. Och majonnäs, massor med majonnäs! Så gott.

Nu är det faktiskt bara fem dagar kvar tills vi åker hem till Sverige för att fira jul och mysa med familj och vänner. Det känns bra - men väldigt overkligt - att spendera någon vecka i Söderhamn. Myyys.
Hur som helst, nu måste jag gå och skölja ur färgen jag har i håret. Det här var kul, det borde jag göra om någon gång!

 


Kommentarer
Av: Mamman

Jaaaa, gör om det ofta! :)

Fina bilder!

Ses snart! <3

2014-12-17 @ 09:07:57

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0