Finbesök i storstaden



Hej! Nu var det ett tag sedan igen, men det beror på att det är så mycket som har hänt. Till att börja med så åkte vi ju hem till Sverige och Söderhamn över jul och nyår, något som var väldigt uppskattat av både oss och våra familjer. Det var så skönt att bli bortskämd med mat och annat gott i två veckor! Att dricka svensk mjölk och kranvatten var en sensation, och bearnaisesås åt jag så ofta som möjligt. Men det bästa var ju förstås att få träffa mamma och pappa och alla andra!

Hur som helst så hann Anna och jag knappt komma tillbaka till Barcelona innan Felicia anlände (!!!). Helt själv flög hon hit för att hälsa på oss över helgen. Hur cool är hon inte?! Hon kom på torsdagseftermiddagen medan vi fortfarande jobbade, och även större delen av fredagen fick hon spendera på egen hand.

Efter jobbet på fredagen gick vi tre till Rosa del Raval för att äta tacos och dricka frozen margaritas, och därefter drog vi vidare till en pub med livemusik där vi drack drinkar och stannade resten av kvällen. En stor del av tiden satt sångaren/tamburinspelaren/advokaten från kvällens andra band med oss vid vårat bord, vilket var väldigt roligt.

På lördagen åkte vi till gallerian Diagonal Mar för att shoppa. Felicia ville besöka ett av Barcelonas två Primark och jämföra med hur de är i London. Jag kan berätta av de är något av en besvikelse. Men som tur var så fanns det andra affärer med bättre utbud, och ingen av oss åkte därifrån tomhänta.

På lördag kväll hade vi planer på att fira Emilianos tjugoårsdag med svensk tacos och mys, men tyvärr så blev de planerna inställda. Istället åt vi middag utomhus på ett ställe på Plaça de la Universitat innan vi åkte hem till några arbetskompisar och umgicks med dem i några timmar. Därefter gick vi vidare till hiphop-klubben Jamboree för att dansa oss varma. Det blev en mycket bra natt innan vi till slut gick hem längs La Rambla vid halv sex på morgonen.

Söndagen var Felicias sista hela dag i Barcelona, så hon och jag kämpade oss ur sängen relativt tidigt och gav oss ut på en promenad. Bilderna ovan är alltså därifrån. Efter ett litet stopp på Starbucks gick vi till Arc de Triomf, med den fina palmallén. Där det var sol och gatumusikanter och allmänt trevlig stämning. Efter det gick vi uppåt för att äntligen få se Sagrada Familia. Tyvärr så kände vi att vi inte riktigt ville betala 15€ för att gå in och kika, annars hade nog det varit ganska imponerande. En stor del av utsidan var tråkigt nog under konstruktion såhär på lågsäsongen.

På kvällen gick vi tre + Kocho och Emiliano till Dunne's, en irländsk bar, för att äta middag och kolla på fotboll. Jag måste säga att jag var mycket mer imponerad av min gigantiska hamburgare än matchen på tv:n bakom mig. Hehe.

På måndagen innan Anna och jag gick till jobbet blev vi tvungna att till slut säga adjö till Felicia, men oj vilken lång och bra helg vi hade bakom oss då!

Nu blev det ett extremt långt inlägg, så jag sätter punkt här. Här nedanför finns några fler bilder från helgen, tagna med min mobil. Jag kände att de var värda att ha med på en kant trots den dåliga kvalitén.

Tack så hemskt mycket, Felicia, för att du kom och hälsade på! Hoppas vi kan ses snart igen! Kram.




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0